Nessebar- locul în care eu m-am îndrăgostit de mare și micul P. de macarale

La începutul lunii am fost în concediu în Bulgaria, la  Nessebar – una dintre cele mai frumoase stațiuni de pe litoralul Mării Negre dacă mă întrebați pe mine.

Cum a fost?

Chiar înainte să predăm camera, ne-am mai dus o dată. Să o vedem, să ne luăm rămas bun. Sau să ne îndrăgostim iremediabil de ea. Atunci, într-un impuls de moment, l-am lăsat pe micul P. cu tati pe plajă.

Am intrat în apă până la gât (fiindcă nu știu să înot) și am privit orizontul cu nesaț. Linia aia fina în care se întâlnesc cele două nuanțe de albastru e cea mai frumoasă materializare a infinitului pe care am văzut-o vreodată. Mi-am desfăcut părul, l-am lăsat să se ude și m-am bucurat de mângâierea valurilor pe piele. Culoarea azurie, mirosul și gustul sărat, simfonia valurilor și a pescărușilor, atingerea ei delicată toate împreună mi-au oferit o experiență senzorială completă! Pentru că marea te pătrunde cu totul, îți intră în piele și în suflet și te seduce pe nesimțite.  Și așa m-am îndrăgostit pe loc și iremediabil de ea.

Impresii mai..lumești

Lăsând deoparte experiențele romantice, acum să vă povestesc și un pic despre lucrurile mai pământești din acest colț de rai.

Deși îngustă și chiar micuță, plaja e curată iar nisipiul extrem de fin. Intrarea în mare se face lin, și nu există pietre sau alte chestii ascuțite în apă- doar același covor moale de nisip fin. Nouă ne-a priit aglomerația de turiști străini din a căror limbă (rusă și bulgară) nu o înțelegeam o boabă pentru că ne-a ajutat să ne deconectăm mai ușor.

Bineînțeles, Nessebar este mult mai cunoscut pentru partea veche a orașului- o cetate de acum o mie de ani legată de partea nouă a orașului printr-un istm spectaculos. Cetatea în sine (la fel ca și cea din Sozopol, pe care doar am vizitat-o într-una din zile) este o bijuterie- casele din piatră și lemn se armonizează perfect cu povestea locului și poartă în timpuri de multe apuse. Singurul lucru care îți reamintea în ce secol te afli erau magazinele cu suveniruri/ terasele care te întâmpină la tot pasul cu fel și fel de minunății (bijuterii, tablouri, dulciuri, haine, suveniruri etc.).

Personal mi-a plăcut mai mult cetatea veche din Sozopol ( e la doar 60 de km distanță de Nessebar și se poate ajunge inclusiv cu autobuzul). E mai mică, mai cochetă și apropae la orice privire poți vedea o bucățică de mare între două case, ceea ce mi s-a părut de-a dreptul  rupt dintr-un film romantic.

Poate a fost doar senzația mea, dar toată perioada sejurului am avut impresia că marea pe care  o văd nu seamănă deloc cu marea de la noi deși au același nume :). Sau poate vecinii înțeleg să facă turism un pic mai bine (cu prețuri decente și condiții mai bune).

(P.S. Noi am stat în Ravda- localitatea din imediata apropiere a cetății vechi din Nessebar și cred că este o alegere bună pentru sudul litorralului bulgăresc deoarece de aici se poate ajunge ușor cam oriunde: Neseebar, Sunny Beach, Burgas, Sozopol etc.)

Ce poți face alături de copii

Acum, ca să revin la partea a doua din titlu, pe când de fascinată am fost eu de litoral și de cetățile vechi cu străzi pietruite pe care am colindat ore în șir, pe atât de extaziat a fost micul P. de macaraua uriașă pe care am văzut-o în portul din Sozopol . Era cât pe ce să ratăm centrul vechi al orașului pentru care bătusem atâta drum, pentru că băiețelul nostru mega-pasionat de mașinuțe nu se mai dădea plecat de lângă macara.

A studiat-o din toate unghiurile, a admirat-o și ne-a întrebat o grămadă de chestii despre ea. Din fericire, după ce am lăsat-o în urmă, atenția i-a fost atrasă de câțiva scafandri care făceau scufundări pe faleză. (mai multe poze găsiți pe contul de Instagram: unicornulalbastru.ro).

Dacă micuțul vostru nu împărtășește aceeași pasiune legată de mașini cu cea a a micului P., puteți merge la Aqua Park sau în parcul de distracții,  puteți încerca tot felul de plimbări pe mare (hidrobiciclete, skijet, pararașută etc.). Sau puteți face plimbări cu vaporașul ori cu trenulețul turistic care leagă Nessebar de Sunny Beach.

Concluzii

A fost un concediu pe gustul tuturor deși fiecare dintre noi a avut interese atât de diferite:) Deci fie că veniți singuri sau alături de copii, veți avea ce face în zonă. Prețurile (la cazare în special) sunt mult mai prietenoase decât în România. Nici alimentele nu sunt scumpe, însă pe noi ne dezavantajează cursul valutar (1 leva bulgărească= aprox. 2,5 ron)

Chiar dacă sezonul vacanțelor a cam trecut, am vrut neapărat să scriu despre această experiență la cald pentru că Nessebar a fost o surpriză extrem de plăcută și sper să revenim și anul viitor.

Dacă v-a plăcut articolul, vă invit să dați like paginii de Facebook a Unicornului Albastru, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

2 thoughts on “Nessebar- locul în care eu m-am îndrăgostit de mare și micul P. de macarale

1. Ma bucur daca povestea mea ti-a placut – chiar a fost o experienta foarte frumoasa si litoralul bulgaresc (cel putin zona in care am fost eu: Nessebar- Sozopol) merita cel putin o sansa 🙂