copil supradotat

12 semne că ai un copil supradotat

Extras din cartea: “Copilul precoce. Cum îl pregătim pentru lumea de mâine”, scrisă de Monique de Kermadec și apărută la editura Niculescu. Este un alt volum împrumutat de la biblioteca Emil Gârleanu acum ceva timp. Știu că la noi în țară nu se prea discută despre acest subiect și cred că ar putea fi mai mulți copii supradotați descoperiți dacă părinții ar putea citi semnele precocității lor de la o vârstă fragedă 🙂 Pentru că am aflat câteva lucruri foarte interesante, am decis să le scriu și pe blog, poate vor fi de folos și altor părinți.

Copilul precoce de Monique de Kermadec
Copilul precoce de Monique de Kermadec

  • 1.Copiii precoce/supradotați (autoarea preferă termenul precoce în loc de supradotat pentru că e mai popular în Franța) au fost bebeluși foarte vioi- scrutând lumea din jurul lor din primele ore de viață. Merg în jurul vârstei de 1 an și vorbesc fără dificultate în jurul vârstei de 2 ani. Manifestă o dorință puternică de a învăța să citească înainte de 6 ani.

 

  • 2.Par să vadă lumea cu alți ochi. Posedă o mare capacitate în decodarea mesajelor tacite , în ghicirea intențiilor , a sentimentelor altora.

 

  • 3.Sunt în mod particular intenși în ceea ce privește emoțiile, comportamentele, ideile și au o mare rapiditate în gândire.

 

  • 4.Sunt mari întrebători. De-ce-ul lor etern, seriozitatea întrebărilor lor, așteptările  răspunsurilor la înălțimea curiozității lor le agasează anturajul.

 

  • 5.Tind mereu să facă lucrurile în felul lor, fapt ce e uneori diferit de cel al celorlalți , chiar și atunci când e vorba de activități banale, de rutină.

 

  • 6.Majoritatea adorm foarte târziu și continuă să citească sau să refacă lumea în mintea lor atunci când îi credem adormiți.

 

  • 7.Uneori sunt confundați cu copiii hiperactivi. Însă dacă aceștia se pot concentra doar pentru perioade scurte de timp, copilul precoce poate rămâne ore întregi concentrat pe o carte care-l interesează, pe noul subiect de curiozitate care-l descoperă sau noua enigmă pe care o are de rezolvat.

 

  • 8.În marea lor majoritate, așteaptă cu nerăbdare să meargă la școală, încep să o frecventeze cu entuziasm și se descurajează rapid. (deoarece învață repede și se plictisesc să aștepte după ceilalți).

 

  • 9.De asemenea, ei vor să participe în clasă, să-și exprime punctul de vedere, să-și prezinte cunoștințele pe care le-au deprins singuri și pe care le manifestă cu ardoare- ceea ce poate provoca agasarea profesorului.

 

  • 10.acești copii citesc mult și repede, scrisul lor e adesea urât. La ei, dezvoltarea  psiho-motorie  ca și cea afectivă  nu au urmat ritmul dezvoltării inteligenței. Acest decalaj numit lipsă de sincronie face un copil precoce să pună întrebări de adult având totuși nevoile afective ale unui copil.

 

  • 11.Copiii precoce sunt mari contestatari. Adesea această contestație, care nu-l vizează pe cel care proclamă o regulă, ci însăși fundamentele acesteia ajunge să agaseze.

 

  • 12.Sunt lipsiți de mecanismele de apărare adaptate neînțelegerilor, agasărilor, geloziilor sau competițiilor declanșate în anturajul lor și provocate de inteligența și precocitatea lor.

 

 

Pentru copiii de vârstă școlară asociația Gifted Education a realizat un chestionar pe care îl poate completa orice părinte care suspectează că are un copil supradotat.

Nu uitați- indiferent de nivelul IQ-ului său, un copil are aceeași mare nevoie să simtă că părinții săi îi sunt alături și îl iubesc necondiționat!

 

Photo titlu by Ben White on Unsplash

 

 

Dacă v-a plăcut articolul, vă invit să dați like paginii de Facebook a Unicornului Albastru, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
%d bloggers like this: